Plastiko kelias: inovacija, kuri pakeis pasaulį?

plastiko kelias

2015 metų vasarą buvo pristatyta idėja –  plastiko kelias. Jos autorė – olandų statybos kompanija WolkerWessels. Ilgai laukti nereikėjo ir prieš kelias dienas energetikos gigantė Total, bei plastikinių vamzdžių gamintoja Wawin, kartu su idėjos autore pasirašė sutartį plėtoti šį projektą.

Visų pirma prisiminkime pagrindinius šios idėjos aspektus ir atsiradimo priežastis. Ar tikrai plastiko kelias ilgainiui taps alternatyva tradicinės dangos keliams?

Dar prieš metus olandų inžinieriai aprašinėjo  šio tipo kelių privalumus bei kūrė koncepsiją. O šiandien jau turime pirmuosius žingsnius ateities tikslo link.

Klausiate ar plastiko kelias turi privalumų?

Idėjos autoriai pateikia šiuos:

  • nesunkiai įrengiama modulinė konstrukcija;
  • itin trumpa statybos trukmė;
  • beveik nereikalauja priežiūros;
  • kelis kartus ilgesnis tarnavimo laikas nei tradicinių kelių;
  • padeda spręsti atliekų perdirbimo problemą. Kelio moduliai pagaminami iš 100% perdirbtų atliekų;
  • kelio atitvarai ir ženklinimas atkeliauja katu su moduliu;
  • kelyje įrengtos vietos komunikaciniams tinklams, lietaus nutekėjimo sistemoms – efektyviai išnaudojama erdvė;
  • tokio tipo keliai turi mažesnę ekologinę žalą gamtai nei tradiciniai;
  • lengva konstrukcija sumažina nusėdimo galimybę.

plastiko kelias

[yuzo_related]

Gamyba. Statyba. Priežiūra

Idėjos autoriai pabrėžia, jog kelio modulio gamybai būtų galima panaudoti jūrose esančias plastiko atliekas.  Kelio modulis pagaminamas gamykloje. Pats statybos principas labai paprastas – kelio moduliai sumontuojami kaip „lego“. Iš tikrųjų tokio kelio statyba tampa greitesnė – statybos trukmė nuo kelių mėnesių/metų sutrumpėja iki kelių savaičių. Sumažėja kaštai, nes tuomet nereikia volų, asfalto/betono klotuvų, frezų. Pakanka gerai paruošti pagrindo sluoksnius ir vuolia – lieka tik su kranu sudėlioti kaladėles. Moduliuose būtų įrengiami įvairūs tinklai: apšvietimo, lietaus surinkimo, komunikacijų. O kur dar lengviau kelio konstrukcijoje sumontuojamos eismo stebėjimo sistemos ar kita įranga.

plastiko kelias

Plastiko kelias reikalauja menkesnės priežiūros nei tradicinio tipo kelias. Kaip teigia idėjos autoriai, tokį kelią suremontuoti atsietų kur kas pigiau, nes pakaktų pakeisti susidėvėjusį modulį. Tas pats modulis gali būti perdirbamas ir panaudojamas dar kartą.  Akivaizdu, jog įrengiant tokio tipo kelius, sumažėtų aplinkos sąlygų padaroma žala: plastiko kelias galėtų atlaikyti nuo -40 iki +80 laipsnių temperatūrą, būtų atsparesnis cheminiam poveikiui, beveik išnyktų vandens žala.

 

Gražu. Tai sakot, pasakiškai atrodo tas plastiko kelias? Aš kaip bepradedantis kelininkas nelinkęs dėti į kelnes dėl šios vaivorykštinės idėjos. Klausiat kodėl?

Kol kas kyla labai daug klausimų, į kuriuos atsakymo dar net patys autoriai nežino. Pirmiausia numatyta įrengti plastikinį dviračių taką Roterdame. Vieta jau paskirta. Kompanija jį testuos ne vienus metus. Tad iki masinio paleidimo dar praeis mažiausiai dešimtmetis.

plastiko kelias

Kaip matėte mieli skaitytojai, konstrukcijos lengvumą esu įtraukęs į privalumus. Iš tikrųjų iš to lengvumo nelabai kas gaunasi. Tai viena pagrindinių rizikų, kuri esant aukštesniam gruntinio vandens lygiui gali pridaryti nemenkų bėdų. Kaip tai išspręsti? Į šį klausimą autoriai kol kas neturi atsakymo. Jie tai įtraukė į pagrindinių problemų sąrašą. Į tą patį sąrašą įtrauktas dar vienas veiksnys, galintis pridaryti žalos – tai ugnis. Įsivaizduokime kiek žalos būtų padaryta gamtai, jei tokia konstrukcija imtų degti. Geriau neįsivaizduokime.

[mc4wp_form id=“213″]

Tik tai nereiškia, kad projektas neturi potencialo. Viskam reikia laiko. Man tik įdomu, ar išvis gali tokio kelio konstrukcija nukonkuruoti tradicinį kelią, bent jau kainos klausimu. Pamatysime ateityje.

Sutartis jau pasirašyta

Idėjos autoriai Anne Koudstaal ir Simon Jorritsma pabrėžė jog projektą plėtojant kartu su Wawin ir Total kompanijomis, žinių, patirties bei išteklių bagažas tampa žymiai didesnis ir leidžia greičiau įgyvendinti idėją. Jie pirmojo prototipo tikisi jau 2017 metų pabaigoje.

Šaltinis

[mc4wp_form id=“213″]

Komentarai

komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.